oncontextmenu="return false"

Emilia hur man lägger in en header

Hej!


Emilia undrade hur man lägger in en header, här visar jag:
 1. Gör en header i ett bildprogram
2. Gå in på skapa sedan på bild.
3. Ladda upp din bild.
4. Klicka sedan på din bild och kopiera länken(adressen) till bilden, för att sedan göra det enkelt, om du har MSN, ha en chatt öppen klista sedan in länken i din chatt, skicka inte! Sedan går du till Design och Redigera Stilmall. Leta upp #header, tror det heter så. mne iaf något med header.
5. Där finns det en ska där det står Background. ta bort den och klistra in denna ist(stället) 
background: url(adressen till din bild) no-repeat center center;

6. Där det står (adressen till din bild) där tar du upp ditt MSN chatt(om du använde den, annars tar du bara länken till bilden) och klistrar in där.
7. NU KAN DET HÄNDA ATT height och width inte finns. Skriv då de, sen Height: 550px;<-- exempel
widht: 550px; <-- exempel beroende på vilken höjd och längd headern har. Om du itne vet, testa dig fram :)
8. Sen klicka på Spara eller förhandsgranska :) och kolla hur det blev.


Jag hoppas det hjälper Emilie! Säg bara till fall du vill ha med bilder ist. :)

/lulis1

Kommentarer

Tack för du kommenterar! Men jag vill inte ha dumma eller elaka kommentarer! de tas bort direkt!:

Namn:
Kom ihåg mitt namn härbr />
E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"