oncontextmenu="return false"

panfu blogginlägg

Hej! Det var läääänge sen jag hade ett panfu blogginlägg, men här kommer det:

Max frågar om råd

March 7th, 2010

Hallå kära pandakompisar,

idag skriver jag till er ensam, Ella ligger fortfarande och sover. Hon och Penny var på vulkanen igår för att titta på stjärnor. De båda satt där tills långt in på natten för att titta på stjärnor och stjärnfall. Det verkar som att Ella blev lite förkyld av att sitta uppe så utomhus, det var ju rätt så kallt i natt. Hon sa att hon tänkt ut två önskningar i förväg innan hon såg stjärnfallen. Och nyfiken som jag är ville jag ju förstås veta vad hon önskade sig, men hon ville inte berätta. Men hon såg mycket generad ut när jag frågade. Nu klurar jag en himla massa på vad tusan det kan vara som hon önskade sig. Men jag kan inte komma på det! Vad tror ni? Har ni några idéer?

Egentligen är det bra att Ella inte är här just nu, för jag ville skriva till er ensam och fråga er om råd. Jag har nämligen råkat ut för något mycket märkligt: för två dagar sedan var Ella och jag i sjukhuset igen. Det är förresten inte riktigt lika läskigt där i dagsljus. Vi såg oss omkring och prövade några maskiner där. När Ella var i röntgenmaskinen testade jag en annan maskin. Det var superspännande! Det var en bildskärm där man kunde se en grön linje som lixom hoppade till varje gång mitt hjärta slog. Och så pep det till också. Jag hämtade Ella för att visa den. Och helt plötsligt så började den gröna linjen hoppa fortare och maskinen pep allt snabbare! Kan ni förklara det? Är jag sjuk?? Snälla hjälp! Jag vill inte berätta för Ella att mitt hjärta slog långsammare innan hon kom, då kanske hon tror jag är sjuk och blir ledsen… Nåja, nu ska jag sluta skriva och fixa lite té till henne.

Ha det så bra, och håll höjd!
Max


Kommentarer

Tack för du kommenterar! Men jag vill inte ha dumma eller elaka kommentarer! de tas bort direkt!:

Namn:
Kom ihåg mitt namn härbr />
E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"