oncontextmenu="return false"

tips-panfu-blogg

Hej!

Fotbolls_pandan tipsade om att jag kunde ha lite mer panfu bilde och tipsa om panfu bloggen. Ja, jag kan börja med lite mer panfu bilder, jag har märkt att det har vart väldigt dåligt med det nu :S Men ska börja med det :) Det kan jag lova! jag hr inte haft några bilder från panfu för jag har slutat, men kan logga in då och då :) Men här är dagens inlägg på panfu bloggen. 

Kon med den fastfrustna tungan

January 27th, 2010

Hej igen alla pandor!

Efter att det har lugnat ner sig lite från kaoset igår så hade Max och jag äntligen tid att gå ut och samla snögubbar till Carl. Vi kan tippsa om att det finns en liten snögubbe i ponnyhagen idag.

 

När vi gick dit så var det något som inte stämde. Ni vet kon som alltid står där tillsammans med hunden och fåret. Den stod där och råmade “Muuuuu” och verkade nervös över något. Jag gick försiktigt fram för att se vad som stod på.
Då såg jag att den stackaren fastnat med sin tunga på en metallhink!

Max försökte få loss kon från metallhinken och drog den kraftigt i svansen. Det såg så lustigt ut att jag var tvungen att ta en bild. Kolla här:

max_cow2

Tyvärr hjälpte det inte ett dugg att dra i svansen. Så vi tog in kon och hinken in till värmen i stallet. Det var inte det lättaste, det kan jag säga! Men det lönade sig: Efter en kort tid blev hinken varm, vattnet smälte och tungan lossnade. Kon gav ifrån sig en stor suck av lättnad, det gjorde förstås vi med!

Ha det så bra!
Max
och Ella



  • Pandabloggar


  • Kommentarer

    Tack för du kommenterar! Men jag vill inte ha dumma eller elaka kommentarer! de tas bort direkt!:

    Namn:
    Kom ihåg mitt namn härbr />
    E-postadress: (Bara jag ser den)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0
    oncontextmenu="return false"