oncontextmenu="return false"

Lille kanin och haren Skutt del1

Hej, här kommer en saga om Lille kanin och haren Skutt.


en solig varm sommar dag vad Lille kanin ute och plockade blommor för att lämna till sin morfar Ove. Då kom haren Skutt förbi.
- Hej Lille kanin! vad gör du? frågade Haren Skutt
- Jag plockar blommor till morfar, han fyller år om 2 dagar. sa Lille kanin
- Vad kul! får jag hjälpa till? frågade Skutt
- Det är klart du får! sa Lille kanin
sen började de plocka olika sorters blommor. Blåklockor, och massor av fina blommor!
På hemvägen träffade de tant grävling.
- Hej på dig Tant Grävling! sa Lille kanin
- Hej på er. Visst är det en solig varm dag? sa Tant Grävling
- Ja! men nu måste vi gå vidare! Ses senare! sa Skutt
sen skuttade de hem till Lille kanin och räknade alla blommor. Sen började det knacka och de gömde sig under en filt, då tog en hand tag på deras rygg och någon med stora svarta kängor stog framför de, nu tänkte de" nu är det kört "


lääääs fortsättningen!

/lulis1

Kommentarer

Tack för du kommenterar! Men jag vill inte ha dumma eller elaka kommentarer! de tas bort direkt!:

Namn:
Kom ihåg mitt namn härbr />
E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"